فروشگاه سایت

آموزش روش های تجارت الکترونیک | روزانه درآمد کسب کنید

سیستم بازار


اینبار نگاهی داریم به ماهیت سیستماتیک بازار با این پرسش که بازار به چه شکل کار میکند و سیستم بازار چه معنی می دهد و شناخت اجزای آن چه تاثیری  می تواند در توسعه کسب و کار ها در حوزه تجارت و کارآفرینی داشته باشد.

بازار یک نظام باز اجتماعی است که هدف آن انجام مبادلات و معاملات سودمند و رضایتبخش و ارائه خدمات و تسهیلات به همه کسانی است که در این سیستم نقش دارند. با توجه به ویژگی های نگرش سیستمی می توان بازار را به صورت زیر شرح داد.

یک بازار از اجزا و ویژگی های خاصی برخوردار است از قبیل :

دارای هدف و جهت : که یکی از مهمترین ارکان بازار هدفمند بودن آن است، این باعث می شود پس از شناخت دقیق این ویژگی بتوانیم شرایط کاری را تشخیص دهیم و مسیر درستی را برای کسب وکارمان لحاظ کنیم.

متشکل از اجزاء : تهیه کنندگان مواد اولیه جهت تولید محصولات

تولید کنندگان محصولات که می تواند به صورت فعالیت هایی از قبیل مشاغل صنعتی، کارگاهی، خانگی و ... باشد.

خریداران یا مصرف کنندگان محصولات


عوامل واسطه ای
همچون عرضه یا توزیع کالا که به تفکیک نوع مدل کسب و کار (الکترونیک یا غیر الکترونیک).

عوامل تسیهلاتی و خدماتی از قبیل بانک ها، بیمه ها، حمل و نقل و ....

 منابع : این عنصر یکی از مهمترین بخش ها در یک سیستم محسوب می شود که می توان به مواردی همچون انرژی، ماده و اطلاعات اشاره کرد. همچنین در مدل کسب وکار اینترنتی برخی از منابع دیگری همچون دانش فنی و تخصص در شاخه های مختلف علم کامپیوتر و شبکه نیز از جمله منابع اصلی محسوب می شوند.

محیط : به عنوان یک مکان مبادله برای منابع سازمان است و انواعی چون محیط، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و مجازی را در بر می گیرد. تجارت الکترونیک می تواند در محیط مجازی تعریف شود و هم اینکه به عنوان یک عامل ترکیبی نیز استفاده شود.

مدیریت: آخرین جزء یک سیستم است که تمام تلاش سیستم بازار به آن وابسته است، مدیریت در حوزه تجارت الکترونیک و کسب وکار های اینترنتی می تواند به صورت مدیریت فردی یا گروهی تعریف شود.

  • ۰ مفید بود
  • ۰ دیدگاه ها
    • پنجشنبه ۲۱ تیر ۹۷
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی