فروشگاه سایت

آموزش روش های تجارت الکترونیک | روزانه درآمد کسب کنید

آشنایی با تبلیغات کلیکی (PPC)


در اینجا لازمه تا در مورد یکی از رایج ترین روش های کسب درآمد و بازاریابی صحبت کنیم. تبلیغات کلیکی!! مدل تبلیغاتی که این روز ها در فضای مجازی و دنیای کسب وکار های اینترنتی همه به سمتش جذب میشوند. این نوع روش تبلیغاتی مزایای خاص خودش را دارد و در عین حال از ایراداتی هم ممکنه برخوردار باشد. بنابر این باید در حرکت به سمت این مدل تبلیغات مواردی را در نظر داشته باشید.

تبلیغات کلیکی PPC که مخفف عبارت Pay Per Click (پرداخت به ازای کلیک) هست، یک روش تبلیغاتی ارزان قیمت از دیدگاه اکثر افراد می باشد. در این روش تبلیغ دهنده با در نظر گرفتن مبلغ خاصی از بودجه که از ضریب قیمت هر کلیک در تعداد نمایش اون بدست می آید، آگهی تبلیغاتی اش را در وب سایت های متعددی می تواند نمایش دهد. در این سیستم مشتری هنگامی که روی تبلیغ کلید کند هزینه تبلیغ کسر می شود و به عبارتی دیگر تا زمانی که تبلیغ شما کلیک نشود، بابت نمایش آن تبلیغ هزینه ای پرداخت نمی کنید، بنابر این خیلی ها این سیستم را مناسب تر می دانند.

تبلیغاتی کلیکی مزیت های زیادی دارد، هزینه پایین و مناسب برای اکثر کسب و کار های تازه کار و نو پا، که بودجه های تبلیغاتی محدودی را در اختیار دارند. بنابراین اولین گزینه ای که به ذهنشان می رسد سامانه های تبلیغاتی کلیکی است. این سیستم تبلیغاتی با روش های مختلفی را به عنوان شیوه پرداخت در نظر میگیرد.

یکی از این روش ها سیستم پردخت به صورت "نرخ ثابت یا Flat Rate " است. در این سیستم هرچه فعالیت شما تخصصی تر باشد هزینه تبلیغات نیز افزایش می یابد. بسیاری از شرکت ها تبلیغات کلیکی تا به امروز با این سیستم تبلیغاتی کار میکردند و هنوز هم خیلی از آنها به ارائه این روش تبلیغات می پردازند. در واقع سیستم نرخ ثابت به این شکل تفسیر می شود که شما به عنوان شخصی که یک سایت تخصصی را راه اندازی کرده اید مخاطبین حرفه ای را نیز مورد هدف قرار میدهید بنابراین تبلیغات کلیکی شما مخاطبین مختصص و حرفه ای را وارد سایت شما می کند که احتمال بهره برداری از مطالب و محصولات شما نیز بیشتر می شود، بنابر این هزینه پرداختی شما بابت هرکلیک بیشتر است.

روشی دیگری که سیستم گوگل اخیرا آن را به عنوان روش تبلیغات کلیکی خود در نظر گرفته حالت "مناقصه ای Bid-Base PPC" است که در این روش هرچه میزان تعیین نرخ کلیک تبلیغات از جانب شما بیشتر باشد، شانس دیده شدن تبلیغات در مکان های قدرتمند تر و سایت های پربازدید بیشتر می شود.

این روش هم میتواند به صرفه باشد و هم میتواند به یک روش هزینه بر تبدیل شود. به این دلیل که شما هنگامی که بودجه کمی داشته باشید می توانید با همان بودجه کم و بر اساس تعیین نرخ کلیک پایین، از تبلیغات بهره مند شوید اما با توجه به پایین بودن نرخ تعیین شده کلیک از جانب شما به نسبت سایر افرادی که ممکن از هزینه بیشتری را در نظر گرفته باشند، شانس نمایش آگهی شما نیز پایین تر می آید.

تبلیغات کلیک آنقدر ها هم هدفمند نیست که تا اینجا به آن اشاره کردیم. درست هست هدف از تبلیغات جذب مشتری و دیده شدن است اما در نظر داشته باشید که در سیستم تبلیغات کلیکی هنگامی که شما با شرکت ارائه دهنده خدمات تبلیغات قرارداد می بندید و بسته تبلیغای از ایشان تهیه می کنید، شما با پرداخت یک مبلغ خاص بابت هر کلیک به دو گروه هزینه می پردازید. گروه اول نمایش دهندگان تبلیغات شما هستند که این دسته از افراد با شرکت تبلیغاتی مورد نظرتان کار می کنند و گروه دوم خود شرکت تبلیغاتی است. به این معنی که با در نظر گرفتن یک هزینه ثابت بابت هر کلیک شما 50% هزینه را به نمایش دهنده و 50% هزینه را به شرکت تبلیغاتی پرداخت میکنید.

در این بین هم تبلیغ دهندگان بدلیل کسب درآمد داشتن از کلیک روی تبلیغات از روش های متخلفی که اساسا، غیر قانونی هستند استفاده می کنند تا تعداد تبلیغات و کلیک روی آنها زیاد تر شده و درآمد بالاتری را کسب کنند. در اینجا تبلیغ دهنده با ضرر بسیار بالایی مواجه می شود و عملا بودجه تبلیغاتی او بازده مورد نظرش را در پی ندارد.

البته این مورد بیشتر از سمت شرکت های تبلیغاتی غیر معتبر رخ داده و به همین جهت است که توصیه میکنیم حتما از شرکت های تبلیغاتی معتبر که در کشورمان هم تعداد قابل توجهی وجود دارند که در مجموعه آموزشی دانش کسب و کار هم روش های حرفه ای همکاری با آنان آموزش داده شده، استفاده کنید.

شرکت های تبلیغاتی نامعتبر و اکثرا "اسکم" که کلاهبرداری هستند، با ارائه آمار اشتباه و روش هایی که شما نمی توانید صحت آن را تایید کنید اقدام به دزدی در تعداد کلیک کرده و آمار غیر واقعی را به شما نشان می دهند بنابراین بسته تبلیغاتی شما به سرعت از بین می رود و بودجه تبلیغاتی شما به هدر رفته است.

البته در این باید به این نکته هم اشاره کنیم که بیشتر کسب و کار های خدماتی و سایت هایی که فعالیتشان در راستای فروش محصول نیست هم از روش های تبلیغات کلیکی به عنوان یکی از موثرترین روش ها برای افزایش سئو سایت و رتبه آنان در موتور های جستجو استفاده میکنند. سایت های معتبر تبلیغات کلیکی با جداسازی کلیک های جعلی از کلیک های معتبر، این امکان را می دهند که شما تبلیغاتتان را هدفمند تر ارائه کنید، این امر برای کسب و کار های نوپا و خدماتی که نیاز به دیده شدن دارند، می تواند یک گزینه مناسب باشد چرا که با ورود هزاران نفر به سایت خود در یک بازه زمانی مشخص می تواند رتبه خود را افزایش دهد.

  • ۰ مفید بود
  • ۰ دیدگاه ها
    • دوشنبه ۲۵ تیر ۹۷
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی