فروشگاه سایت

آموزش روش های تجارت الکترونیک | روزانه درآمد کسب کنید

اقتصاد درحال رکود


این که اعتقاد داشته باشید اقتصاد در حال رکود است یا نه، بیشتر به این بستگی دارد که تحت تاثیر سخنان چه کسی باشید و یا این که اوضاع موجود اقتصادی تا چه اندازه مستقیما بر کسب و کارتان اثر گذاشته باشد. اگر اوضاع راکد اقتصادی شما را به عنوان صاحب یک کسب و کار نگران می کند، بهتر است یک برنامه بازاریابی تهاجمی را تدارک ببینید.

زمانی که رکود اقتصادی حاکم شده یا سطح عمومی در آمد های افراد در یک کشور به طور کلی کاهش یافته است، فروش یک محصول یا خدمات نیز کاهش پیدا می کند ولی آیا او میتواند در زمان رکود اقتصادی و تبدیل آن به رونق اقتصادی میزان فروش خود را افزایش دهد؟ جواب منفی است.

بنابر این رکود اقتصادی نیز یک عامل محیطی به حساب می آید. اگر همیشه کالا و خدمات شما متناسب با نیاز مشتریان و در جهت برطرف کردن آن باشد، مطمئنا در شرایط رکود اقتصادی در مقایسه با دیگران از رونق نسبی بهتری برخوردار خواهد بود، زیرا فروش آنچه که به کالا یا خدمات لوکس شهرت دارد در چنین شرایطی به حداقل می رسد.

در شرایط رکود اقتصادی، برنامه بازاریابی خود را بر معرفی کالا و حتی اطلاع رسانی و تبلیغات در مورد ویژگی های آن به مشتریان متمرکز نمایید. در عوض به فکر دو ویژگی فوق یعنی رفع نیاز مشتری و قیمت رقابتی باشید.

از همه مهم تر این که به هر حال لازم است که ارتباط خود را چنان که قبلا گفته شد با مشتریان موجود حفظ کنید، زیرا پس از این رکود، همین دسته از مشتریان هستند که دوباره مخاطبان پروپا قرص شما خواهند بود.

  • ۰ مفید بود
  • ۰ دیدگاه ها
    • چهارشنبه ۳ مرداد ۹۷
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی