فروشگاه سایت

آموزش روش های تجارت الکترونیک | روزانه درآمد کسب کنید

پتانسیل های کسب و کار از راه دور (شغل اینترنتی)


داشتن شغل دوم برای خیلی از افراد مقدور نیست، عوامل مختلفی همچون سختی کار، ساعت کاری زیاد، حضور در شهر های شلوغ و پر ترافیک و ... همه عواملی هستند که داشتن یک شغل دوم در زمانی که درآمد کافی نداریم را سخت می کنند. علاوه بر آن افرادی هم هستند که در همان شغل اصلی خود شرایط کاری مناسبی را ندارند و پس از مدتی به دلایل مختلف همچون دور بودن محل کار، هزینه رفت و آمد بالا و سایر مواردی از این قبیل، مجبور به ترک آن شغل می شوند.

در این بین امروزه با توجه به نقش مهم اینترنت در زندگی ما و دسترسی آسان همه مردم به آن، امکان ندارد که حدقل یکبار هم که شده به دنبال کسب در آمد از اینترنت نرفته باشیم برای اینکار باید قبل از هر حرکت باید فضای کسب و کار اینترنت را بشناسیم.

چرا یک کسب و کار اینترنتی امروزه موفق تر از کسب و کار های سنتی است؟ پتانسیل های کسب و کار از راه دور و اینترنت چیست؟

ارتباط قوی با مشتریان و خدمات رسانی سریع از جمله اصلی ترین این موارد هستند. دسترسی آسان و همه ساعته به اینترنت و قابلیت پاسخگویی به درخواست های از طریق روش های مختلفی همچون شبکه های اجتماعی، پرسش و پاسخ سایت های اینترنتی، پست الکترونیک ، همگی سرعت ارتباطات را افزایش داده و درصورت استفاده صحیح و درست از آن موجب جلب اعتماد آسان و ساده خواهد شد.

برای رسیدن به موفقیت کافی است همیشه با خلاقیت و تدابیر حرفه ای در صفحه اول جتسجو باشید. کسب و کار های سنتی از عوامل مختلفی تشکیل می شوند که هرکدام به یک اندازه در پیشرفت یک شغل تاثیر مستقیم دارند اما در فضای اینترنت همه چیز در نهایت به دیده شدن سایت شما توسط موتور های جستجو ختم می شود. اینکه شما بتوانید با مجموعه ای از راهکار های حرفه ای آشنا شوید و خود را به صدر جستجو در صفحه اول برسانید کار تمام است، شما در اینجا 95% موفقی را طی کردید.

بررسی نیاز بازار به سادگی امکان پذیر است، شما در کسب و کار سنتی می بایست تک تک فروشگاه های هدف را شناسایی کنید و به روش های مختلف در قالب فروشنده، ایجاد همکاری، کسب اطاعات از سایر رقبای آن و راهکاری های دیگری از این قبیل اطلاعاتی از وضعیت عرضه و تقاضا در بازار که در نهایت به مکان جغرافیایی خاصی هم ممکن است خلاصه شود برسید. در فضای کسب و کار اینترنتی شما به سادگی با مراجعه به شبکه های اجتماعی، وب سایت های فعال در زمینه کسب و کار مورد نظرتان و بررسی نظرات مشتریان، میزان فروش آنها، محبوبیتشان در موتور های جستجو میزان بازدید روزانه و راه کار هایی این چنینی به سادگی و حتی در مدت زمان یک الی دو روز می توانید طرح توجیحی کسب و کار خود را آماده کنید.

کسب و کار بدون حد و مرز جغرافیایی، شاید بارز ترین ویژگی اینترنت است. انتخاب یک موقعیت مکانی مناسب برای تاسیس یک فروشگاه در یک خیابان پر تردد و میزان نمای دیداری آن و جلب مشتری از اولین فاکتور های ورود به بازار سنتی و خرید و فروش محسوب می شود. همچنین کار در اداراتی قدیمی، تاریک، فضا هایی افسرده کننده نیز در میزان انگیزه برای ادامه کار تاثیر مستقیمی دارند. در محیط اینترنت چنین چیزی مطرح نیست. شما به مکان خاصی محدود نمی شوید و میتوانید با بیشترین تعداد مخاطب در ارتباط باشید. شاید فروشگاه شما در بازار سنتی به یک راسته پر رفت و آمد و میزان شهرت آن خیابان وابستگی حیاتی داشته باشد اما در اینترنت هر شخصی می تواند با راه اندازی یک سایت یا وبلاگ قدرتمند به نتایج جستجو خوبی برسد و مشتریان خود را افرادی از نقاط مختلف کشور و حتی سراسر جهان تشکیل دهد.

خدمات رسانی 24 ساعته در هر زمان و مکانی، یکی از دلایل موفقیت در بازار کار است. خیلی وقت ها ساعت کاری خاصی همچون رفتن به اداره در ساعت 6 صبح و یا عدم پاسخگویی به ارباب رجوع پس از زمان اداری، باز کردن یک فروشگاه زودتر از سایرین و یا ادامه فعالیت تا دیروقت برای جذب مشتری بیشتر، همگی باعث فرسایش زیاد و دوری از خیلی لحظات شیرین زندگی را در پی دارند. یکی از ویژگی های مهم کسب و کار های اینترنتی امکان دسترسی به درخواست ها و پاسخگویی در هر زمانی از شبانه روز است. در روز ها تعطیل رسمی شما میتوانید همچنان پاسخگو مشتریان خود بوده و یا در هنگام سفر، فقط همراه داشتن یک تلفن هوشمند و یا لپتاپ، امکان بررسی و چک کردن وضعیت کسب و کار خود را دارید.

سرعت در خرید و فروش و عدم تاخیر و انتظار مشتریان، از مواردی است که کیفیت یک کسب و کار سنتی را تعیین می کند، خیلی وقت ها پیش آمده بخاطر خلوت بودن و پاسخگویی مناسب یک مرکز مشاوره تغذیه، ما آنجا را برای مراجعه انتخاب میکنیم و در عین حال از سایر مکان هایی که مراجعه کننده زیادی داشته و باعث ایستادن زمان زیادی در صف انتظار می شود، پرهیز کرده و درصورتی که نوع خدمات رسانی آن مرکز از کیفیت بالایی برخودار باشد، به ناچار زمان مراجعه را از ساعتی به ساعت دیگر و از روزی به روز دیگر به تعویق می اندازیم تا یک زمان مناسب را پیدا کنیم. پشتیبانی اینترنتی و امکان خرید و فروش، مشاوره، عدم انتظار طولانی مدت، بازگشت تلاش مجدد برای ارتباط در هر زمان از روز می تواند عواملی فوق العاده برای راه اندازی انواع کسب و کار ها باشد.سرعت در خرید محصولات، پرداخت امن و سریع بدون انتظار در صف های خرید طولانی که می تواند تراکنش هزاران کاربر را یک لحظه انجام دهد قابلیتی شگفت انگیز است.

تاثیر مثبت بازاریابی دیجیتالی در مقابل بازاریابی سنتی، در سال های اخیر روز به روز بیشتر شده، بازاریابان سنتی در اکثر مواقع باید ویژگی هایی خاص همچون روابط اجتماعی قوی، فن بیان، ظاهری مناسب، تسلط کافی به مطالب و موضوع را دارا بوده و در عین حال با مراجعه حضوری و تعیین وقت قبلی با شرکت ها و موسسات مختلف و یا فروشگاه ها، از مکانی به مکان دیگر رفته و خدمات یا محصول مورد نظر را تبلیغ کنند. همچنین وجود تبلیغات بازرگانی تلوزیونی، بیلبورد های تبلیغاتی شهری، پوستر ها و تراکت ها همگی در عین مفید بودن و تاثیر قدرتمند خود، هزینه های سنگینی را در بردارند که طیف گسترده ای از کسب و کار های نوپا قادر به پرداخت این هزینه ها نبوده و در شروع کار نمی توانند آنطور که باید ظاهر شوند. اما در فضای اینترنت تبلیغات بسیار ارزان است، هفدمند بودن بازار تبلیغات و انتخاب نحوه نمایش و دسته بندی مخاطبان در سامانه های تبلیغاتی آنلاین باعث جلوگیری از هدر رفتن هزینه خواهد شد و بازدهی بسیار بالایی را به همراه دارد. همچنین شبکه های اجتماعی و دسترسی آسان و رایگان افراد به آنها باعث می شود که شرکت ها و کسب و کار های تازه تاسیس به این سمت رو آورده و استقبال کنند.

تولید محصول و محتوا آزاد بدون محدودیت، ویژگی بسیار ارزشمندی است، شما میتوانید هر زمان از شبانه روز که محصول، خدمات و یا مقاله ی جدید به ذهنتان می رسد ان را در فضای اینترنت منتشر کنید و از طریق آن به کسب درآمد بپردازید. این درحالی است که تولید محصول به تعداد بالا و درج آن در فروشگاه، نیاز به فضای زیادی دارد که به طبق هزینه های اجاره و نگهداری آنها هم افزایش می یابد، با اینکه این کار در کسب و کار های اینترنتی تقریبا رایگان است و هیچ هزینه و فضای گسترده ای را برای توسعه محصول و یا تولید محتوا نیاز ندارد.

برند سازی و شهرت در فضای دیجیتالی بسیار آسان است، بسیار زیاد هستند کسب و کار هایی که برندشان در کمترین زمان ممکن بوسیله شبکه های اجتماعی یا تبلیغاتی ارازن قیمت و هدفمند بر سر زبان ها افتاده و در مدت زمانی بسیار کوتاه به درآمد بالایی رسیده اند، مسیری که شاید سال ها طول می کشد تا در یک کسب وکار سنتی به آن دست پیدا کنیم فقط در مدت زمانی کوتاه و در برخی مواقع حتی یک شبه می توان به آن دست یافت.

درآخر باید متذکر شویم که بوجود آمدن فضای اینترنت و راه اندازی کسب و کار های آنلاین روز به روز در حال توسعه یافتن است و شرکت های پیشرفته صنعتی کسب و کار های خود را از حالت سنتی به آنلاین تغییر داده اند و روز به روز شاهد بوجود آمدن طرح های جدید در فضای اینترنت هستیم که صاحبان آن را به درآمد هایی نجومی رسانده است، امیدواریم با نشر این مطلب توانسته باشیم در شرح پتانسیل های کسب و کار اینترنتی اطلاعات لازم را در اختیار افراد علاقمند گذشته باشیم.

 
  • ۰ مفید بود
  • ۰ دیدگاه ها
    • دوشنبه ۱۸ تیر ۹۷
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی