فروشگاه سایت

آموزش روش های تجارت الکترونیک | روزانه درآمد کسب کنید

چگونه در محل کار برجسته باشیم(قسمت اول)


اتفاقات خوب برای آنها که منتظر میمانند رخ نمیدهد. برای خیلی از افراد، بزرگترین چالش درمحل کار این نیست که سعی کنند کارشان را خوب انجام دهند. اکثر ما در انجام کارمان توانا هستیم و اگر در یک یا دو نقطه ضعفهایی داشته باشیم،

 خیلی برای تغییر آن خودمان را به زحمت نمی اندازیم. برای اکثر ما بزرگترین چالش در محلکار این است که شناخته شویم— یعنی کار خوبی که انجام دادهایم توسط همکاران و مدیرانمان دیده شود! برجسته بودن در محلکار مزایای زیادی دارد که از آن جمله میتوان به بالاتر رفتن شانس ترفیع رتبه، به دست آوردن کارها و پروژه های بهتر و احترام اشاره کنیم. خوب، حال باید ببینیم چطور میتوانیم بین همکارامان برجسته تر باشیم؟ بااینکه شما را برای انجام مسئولیتی که به شما محول شده استخدام کردهاند، اما فقط انجام مسئولیتتان کافی نیست. شما استخدام شده اید که بخشی از شرکت و سازنده آن تیم باشید و همچنین سازنده سود برای شرکت. اگر تا امروز نام و نشانی در محلکار نداشتید، دیگر زمانش رسیده که اعتباری برای خودتان برهم بزنید. البته ساختن اعتبار منفی زندگی کاریتان را دچار مشکل میکند اما اگر هیچکس از بالا دستانتان نداند شما که هستید، تا اخر عمرتان متوسط خواهید ماند. اگر دوست دارید بدانید برای اینکه خودتان را از بین همکارانتان متمایز کنید چه باید بکنید، این روش ها کمکتان میکند.


۱ .بدون اینکه از شما خواسته شود، کاری انجام دهید.


 دوست دارید خیلی زود در چشم مدیرتان بدرخشید؟ خودتان وارد عمل شوید .کارهای کوچکی مثل بارگذاری دوباره دستگاه کپی تا آماده کردن گزارشات طولانی و کامل برای رئیستان: مهم این است که خودتان برای انجام آن کار داوطلب شده باشید. در حالت ایدآل، مدیر یک شرکت باید مثل مربی یک تیم ورزشی باشد و زمینه را برای فعالیت بازیکنان خود آماده کند. اما در اکثر موارد، مدیر فقط یک کارفرمااست: هر کاری که خودش محول نکند، انجام نمیشود زیرا اکثر کارمندان فقط کاری را انجام میدهند که از آنها خواسته شده است. اگر میتوانید هدف منطقی یک کار را ببینید، حتماً انجامش دهید: اگر کار X و کار Y را انجام دادهاید، پیش رفته و کار Z را هم انجام دهید. با این روش این پیام را به رئیستان میرسانید که الزم نیست او برایتان نقطهها را به هم وصل کند و اینکه خودتان توجه دارید و عمل مناسب را انجام میدهید که همه اینها ویژگی هایی عالی است. 


۲.در جلسات شرکت ساکت ننشینید


. شاید جلسات شرکت به نظرتان یک اتالف وقت واقعی باشد چون معمولا کار زیادی در آنها انجام نمیشود. اکثر افراد معمولا در جلسات کاری ساکت نشسته و به دیوار روبه رویشان خیره میشوند یا با موبایل هایشان بازی میکنند و عده کمی هم در جلسه فعالیت میکنند. بااینکه این وضعیت برای کارمندان متوسط بد نیست، اما سعی ما این نیست که متوسط باشیم. پس حرف بزنید و در جلسه شرکت فعال داشته باشید. دقت کنید که وضعیت تعادل را رعایت کنید. نه باید اینقدر ساکت باشید که حضورتان با تابلوی روی دیوار تفاوتی نداشته باشد و نه اینکه به نظر برسد عاشق صدای خودتان هستید چون بیوقفه حرف میزنید و نوبت را به کسی نمیدهید. اینکه نظراتتان را به گوش بقیه برسانید یکی از اسرار برجسته شدن در محلکار است. از محالفت کردن با دیگران، حتی رئیستان، واهمه نداشته باشید—تازمانیکه این مخالفت به طریقی محترمانه و سازنده ابراز شود، دلیلی برای جلوگیری از آن وجود ندارد.


۳ .سازمانی همه چیز تمام ایجاد کنید.


سازمانی همه چیزتمام ایجاد کنید که برایتان اعتبار بیاورد. یک پروژه تک نفره میتواند اعتبارتان را بالا ببرد اما اعتباری که برای قابل اعتماد و اطمینان بودن به دست بیاورید، سختتر است. اینکه به فردی در اداره تبدیل شوید که همه وقتی سوال دارند پیشتان بیایند زمان میبرد اما کارهایی هست که میتوانید برای سریعتر کردن ایجاد این اعتبار انجام دهید. اینکه تقویمی را در اتاقتان نصب کنید اقدام خوبی است. یک کار دیگر میتواند این باشد که درخواستهایتان را یادداشت کتید. همیشه کاغد و قلم همراه داشته باشید و یا آن را در بخش یادداشت تلفنهمراهتان بنویسید. اما اگر در جلسه هستید و کسی از شما گزارش خواست، حتماً یادداشتبرداری کنید. مطمئناً میدانید چقدر بد است که وقتی از کسی میخواهید که وقتی در جلسه شرکت کرد گزارش آن را به شما بدهد و بعد از آن چیز زیادی به خاطرش نمانده باشد. پس شما برعکس آن باشید!


۴ .آراسته و مرتب باشید.


 به تناسب کار و سمتی که دوست دارید داشته باشید لباس بپوشید نه کاری که الان دارید. مطمئناً این توصیه را صدها بار در همین وبسایت خوانده اید اما باز هم تکرار میکنیم. آراستگی و طرز لباس پوشیدن بخش مهمی از درک و تصور دیگران از شما را تشکیل میدهد. سعی کنید هر روز چند دقیقه ای را به آراستن خودتان اختصاص دهید. اگر موهایتان تمیز و مرتب به نظر برسد، دهانتان خوشبو باشد و هر روز اصلاح کنید نیمی از راه را رفتهاید. اگر هنوز هم اهمیت ظاهر و آراستگی برایتان اثبات نشده است، این تمرین ذهنی را انجام دهید: در ذهن خود، یکی از همکارانتان که دیروز با او ناهار خوردید را تجسم کنید. آیا لباسی که به تن کرده بود یا وضعیت موها و صورتش را یادتان هست؟ شاید دقیقاً یادتان نباشد که چه پوشیده بود اما مطمئناً میتوانید نوع و سبک لباس پوشیدنش را به خاطر بیاورید. آن نوع و سبک لباس پوشیدن همان تاثیری است که او بر شما داشته است. بااینکه افراد معموالً به طور کامل و با جزئیات وضعیت ظاهر شما را به خاطر نمیسپارند اما یک درک و حس خاص از وضعیت ظاهری شما در ذهن نگه میدارند که با گذشت هفته ها و ماه ها ایجاد میشود. پس سعی کنید تجسمی مثبت از ظاهر خودتان در ذهن همه ایجاد کنید.



 


  • ۰ مفید بود
  • ۰ دیدگاه ها
    • يكشنبه ۷ مرداد ۹۷
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی