فروشگاه سایت

آموزش روش های تجارت الکترونیک | روزانه درآمد کسب کنید

فروش دشوار


فروش برخی از محصولات یا خدمات برای همه آسان نیست و فقط فروشندگانی که هدف، انگیزه، مهارت کافی، پشتکار و خصوصیات ویژه دارند می توانند از پس چنین کاری برآیند. فروشنده در فروشهای دشوار نباید عجله به خرج دهد و با دریافت پاسخ مثبت ناپدید شود.

باید فرصت کافی به مشتری داده شود تا با آگاهی کامل از آنچه می خرد در زمان متعارف تصمیم گیری کند. فروشنده باید پس از فروش هم، با مشتری در تماس باشد تا اگر مشکلی یا سوالی در مورد موضوع خریداری شده برایش پیش آید آن را حل کند.

فروشنده باید به حرکات و علایق مشتری در هر لحظه از مذاکره با دقت توجه کند، مسیر مذاکره را مطابق با آن ادامه دهد و پاسخ و واکنش خود را بر اساس آن هماهنگ کند. چرا که فروش با مذاکره آغاز می شود و در هر لحظه از مذاکره امکان دارد که به نتیجه مطلوب برسد.

فروشنده باید خود پیشقدم شود و در ضمن برقراری رابطه دوستانه به طور مرتب اطلاعات مشتری را دریافت کند تا مشتری احساس نکند که از نظر فروشنده فقط تا زمانی که خرید می کند شخصیتش دارای ارزش است.

فروشنده نباید با شنیدن پاسخ منفی از مشتری ناراحت شود، زیرا در راهی گام نهاده که پر از مشتریانی است که "نه" ورد زبانشان است. فقط فروشندگان ضعیف از پاسخ "نه" ترس دارند. اگر مشتری به شما "نه" گفت خیلی آرام و متین مقاومت کنید و همزمان فنون و مهارتهای خود را به کار ببندید تا موفق شوید.

  • ۰ مفید بود
  • ۰ دیدگاه ها
    • دوشنبه ۱۵ مرداد ۹۷
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی