فروشگاه سایت

آموزش روش های تجارت الکترونیک | روزانه درآمد کسب کنید

چگونه در محل کار برجسته باشیم(قسمت دوم)


عدد بقیه را بدانید. با اینکه باخبر بودن از منطقه کاری خودتان الزامی است اما اینکه بدانید بقیه چطور کار میکنند هم میتواند برایتان مفید باشد. اگر هر ماه یک کپی از وضعیت مالی شرکت به شما میدهند، آن را جزء به جزء بررسی کنید. با مطالعه دقیق آن میتوانید درک خوبی از روند پیشرفت کلی شرکت و همچنین بخشهای مختلف به دست آورید. 

برای بررسی و مطالعه ایمیلها و نامهها و پیامهایی که درمورد سایر بخشها دریافت میکنید چند دقیقه در روز وقت بگذارید. به خاطر داشته باشید، هدف نهایی همه بخشها بالا بردن سود اقتصادی نیست، اما همه بخشها اهدای برای خود دارند که با عدد قابل شمارش هستند .باید بتوانید به بخشهای مختلف درصورت ارتقاء کاری و پیشرفت تبریک بگویید.

۶ .عدد خودتان را بدانید.

اگر میخواهید دقیق به نظر برسید، باید دقیق باشید. راه دقیق بودن در کاراین است که اعداد را بدانید. اگر از مسایل مالی، کار و سایر اعداد و ارقام داخل و خارج شرکت باخبر باشید، نسبت به آنهایی که مطلع نیستند، ارجحیت دارید. این مسئله علاوه بر اینکه اطلاعات خوبی برای جلسات در اختیارتان قرار میدهد، باعث میشود از روند پیشرفت شرکت باخبر باشید .بعنوان مثال، دانستن وضعیت مالی بخش خودتان، به شما کمک میکند بفهمید چه زمانی بهتر است برای درخواست کمک هزینه برای پروژه ها به رئیستان نزدیک شوید.

۷ .یک کتابخانه داشته باشید.

داشتن کتاب در محل کار نشانه هوش است. داشتن چند کتاب خوب، مخصوصاً در زمینه بیزنس، این تصور را در ذهن دیگران ایجاد میکند که سعی در ارتقاء کاری خود دارید. اگر میخواهید ترفیع پیدا کنید، این دقیقاً همان پیامی است که باید در ذهن رئیستان ایجاد کنید. برای شروع مکالمه هم خوب است چون ممکن است دیگران برای چیز دیگری سراغتان بیایند و و در این مورد هم سوال کنند و ازآنجاکه مطمئناً دوست ندارید کل روزتان را به حرف زدنهای بیهوده بگذرانید، کتاب میتواند راه خوبی برای ایجاد رابطه با دیگران باشد. اگر در اتاق کارتان جا دارید، یک قفسه نصب کرده و آن را تبدیل به یک کتابخانه کوچک کنید. اگر هم جا ندارید، گذاشتن چند کتاب روی میز کارتان میتواند شروع خوبی باشد.

۸.درمورد اعضای خانواده همکارانتان اطلاعات پیدا کنید.

بگذارید یک آزمایش کوچک انجام دهیم: چه کسی برایتان اهمیت بیشتری دارد، همکارانتان یا عزیزانتان؟ درمورد کسانی که با آنها کار میکنید هم همینطور است: چه بچه باشند، چه همسر و یا حتی والدینشان، همکارانتان هم در خانه عزیزانی دارند که اهمیت فوق العادهای برایشان دارند. سعی کنید کمی درمورد کسانیکه برای همکارانتان عزیز هستند اطالعات پیدا کنید. دانستن نامها و سن تقریبی اعضای خانوادهشان شروع خوبی است. البته این کار باید هوشمندانه انجام شود. این کار شما نباید فضولی در زندگی خصوصی دیگران به نظر برسد. دانستن این اطالعات درمورد خانواده رئیستان هم خوب است اما فقط به این شرط که و خودش برای ارائه این اطالعات داوطلب شود: پرسیدن سواالت خصوصی از رئیستان ممکن است نتیجه عکس برایتان به دنبال داشته باشد.

۹ .سازنده باشید نه مخرب.

همه ما با افرادی کار کردهایم که تنها مشارکتی که در جلسات و پروژهها دارند این است که با انتقادهایشان ذهن و کار بقیه را خراب کنند. منظورمان این نیست که عنوان کردن مشکالت ایرادی دارد، اما باید بتوانید برای انتقاداتتان راهحل هم پیشنهاد بدهید. پیدا کردن مشکلات کار چندان سختی نیست اما افراد کمی هستند که تالش بیشتری به کار گرفته و پیشنهاد دهند که برای آن مشکل چه اقداماتی باید انجام شود. فقط پیدا کردن ایرادات کار ساده است و هیچ اعتبار و ارزشی هم برایتان درست نمیکند. پس به جای اینکه فقط بعنوان منتقد و منفی گرا در چشم دیگران ظاهر شوید، حداکثر تالشتان را به کار گیرید که مشارکتتان سازنده باشد نه مخرب. اگر ایراد و اشکالی را در کار مشاهده کردید، کاری درمورد آن بکنید و دقت کنید که مشارکت کلیتان در آن رابطه مثبت باشد.

۱۱ .گروه خدمات و پشتیبان را بشناسید.

با خدمه شرکت مهربان باشید. آنها افرادی زحمتکش هستند و باید از زحماتشان قدردانی کنید. یادتان باشد خیلی از آنها دهها سال است که در آن کار هستند. مهربان بودن هیچوقت به کسی صدمه نمیزند اما خیلی ها به دلیل پست تر بودن طبقه شغلی این افراد، گاهی با آنها بدرفتاری میکنند. هیچوقت با کسی طوری برخورد نکنید که پایینتر از شما قرار دارد

  • ۰ مفید بود
  • ۰ دیدگاه ها
    • چهارشنبه ۲۴ مرداد ۹۷
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی