فروشگاه سایت

آموزش روش های تجارت الکترونیک | روزانه درآمد کسب کنید

چگونه در کسب و کارمان چندین برابر فروش داشته باشیم؟(قسمت دوم)


5 . به جای تخفیف نقدی از روشهای جایگزین استفاده کنید.

تخفیف نقدی بدترین نوع تخفیف است چرا که اگر 511 هزار تومان تخفیف میدهید یعنی 511 هزار تومان از کف شما رفته است. بهتر است به جای تخفیف نقدی تخفیف کالایی بدهید. 

با این کار شما کالایی بیشتری فروختهاید همچنین زیان کمتری نسبت به تخفیف نقدی متحمل میشوید چرا که در تخفیف کالایی بخشی از قیمت کالایی دوم را سود آن کالا تشکیل داده است و شما برای آن پولی پرداخت نکرده اید. همچنین میتوانید از روش دیگری استفاده کنید و خدمات رایگان و یا مشاوره رایگان را به جای تخفیف نقدی به مشتری پیشنهاد دهید. روش دیگر زیبا و عالی که علاوهبر اینکه منجر به فروش بیشتر میشود، مشتریان شما را وفادار میکند این است که به مشتری تخفیف نقدی ندهید بلکه به او بهاندازه مبلغ تخفیفش اعتبار خرید بدهید یعنی اینکه اگر 011 هزار تومان تخفیف شامل او میشود این مبلغ را از حسابش کم نکنید بلکه به او کارتی بدهید و بگویید او پیش شما 011 هزار تومان اعتبار دارد و در خرید بعدی میتواند بهاندازه این مبلغ کالایی رایگان بخرد. همانطور که اشاره شد این روش چند مزیت دارد اول اینکه مشتری ترغیب میشود دفعه بعد نیز از ما خرید کند پس در راستای وفادار کردن مشتری است، ثانیاً بهجای تخفیف نقدی به او کالا فروخته اید و ثالثاً مشتری در خرید بعدی خود ممکن است خرید بسیار بیشتری از مبلغ اعتبارش داشته باشد.

6. مشارکت انتفاعی

بررسی کنید مشتریان شما در زمان خرید محصولات  شما به چه محصولات  دیگری نیاز دارند و به چه کسب وکارهای دیگری مراجعه میکنند. به عنوان مثال اگر فعالیت شما دکوراسیون است، به احتمال زیاد مشتریان هدف شما برای خرید کاشی، مبل، پرده نیز اقدام خواهند کرد. بهتر است با این کسب وکارها مشارکت داشته باشید. بهتر است در اجرای این کار کمی ظرافت به خرج دهید بهعنوان مثال کارت هدیه ای شامل تخفیف خرید طراحی کنید و به کسبوکارهایی که قصد دارید با آنها مشارکت کنید بدهید. تا آنها این کارت هدیه را به مشتریان خوب خود هدیه کنند. با اینکار هم مشتری آن کسب وکار راضی است و به خاطر خرید خوب خود هدیه ای میگیرد و هم کسبوکاری که با آن مشارکت میکنید راضی است چرا که هم به مشتری خوبش هدیه ای داده است و هم از طریق معرفی مشتری به شما پورسانتی دریافت میکند. برای شما نیز عالی است چرا که مطمئناً مشتری جدیدی برای شما در بر خواهد داشت و نیز مشتری به شما مراجعه میکند که از مشتریان خوب آن کسب وکار است و ریسک کمتری دارد. بهتر است این کار دوطرفه باشد و شما نیز مشتریان خوب خود را به سمت شرکای انتفاعی هدایت کنید.

7.همکاری با رقبا

مسلماً شما همه کالاهارا ندارید و یا اینکه برای همه انواع مشتریان کالا ندارید. بیشتر کالاهای  شما متناسب با بخش خاصی از بازار است که برای خود در نظر گرفته اید. در حقیقت به بخشی از مشتریان خدمات نمیدهید و به آنان کالا نمیفروشید؛ یعنی دستهای از مشتریان که به شما مراجعه میکنند را رد میکنید. این اتفاق برای رقبای شما هم میافتد.

با رقیبانی که محصولات  متناسب با این دسته از مشتریان را دارند، یعنی کسانی که محصول شما برای آنان مناسب نیست، همکاری کنید و مشتریانی که به شما مراجعه میکنند و محصول شما برایشان مناسب نیست را به آنان معرفی کنید و همچنین بالعکس؛ یعنی از آنان نیز بخواهید مشتریان مراجعه کننده متقاضی کالایی خاصی که خودشان ندارند را به شما معرفی کنند. درصدی از مبلغ فروش، به مشتری معرفی شده را به عنوان پورسانت معرفی کننده در نظر بگیرید تا انگیزه کافی برای معرفی مشتریان بعدی ایجاد شود بهعنوان مثال اگر شما کالاهای  لوکس و گران قیمت میفروشید اینکار را با رقیبانی انجام دهید که کالاهای  معمولی و ارزان قیمت دارند

8.محتوا تولید کنید

مشتریان شما چه اطلاعاتی را باید قبل از خرید کالایی شما داشته باشند؟ چه سؤالی ممکن است ذهن آنان را مشغول کرده باشد؟ دغدغه اصلی آنان در زمان خرید محصول چیست؟ اشتباهاتی که اکثر مشتریان در زمان خرید محصول شما مرتکب میشوند چیست؟ بهجای تبلیغ، یک برگه محتوایی با عنوان جذاب چاپ کنید و در آن به تعدادی از سؤاالت بالا پاسخ دهید. با اینکار مشتری به شما و کالایی شما اعتماد میکند و شما را در کار خود متخصص میبیند و ناخودآگاه خود شما و کالایی شما را کالایی میپندارد که تمام نکات ذکر شده در برگ محتوایی را رعایت میکنید؛ در گوشهای از این برگه محتوایی لوگو و اطلاعات تماس خود را قرار دهید و به مشتریانی که از فروشگاه شما بازدید میکنند و یا افرادی که به محصول شما نیاز دارند و یا بین مشتریان هدف پخش کنید. همچنین می توانید در رسانه های اجتماعی و یا وبسایت خود منتشر کنید.


  • ۰ مفید بود
  • ۰ دیدگاه ها
    • جمعه ۲۶ مرداد ۹۷
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی